Tisdag 27 april.

Idag började jag med Pojken. Blev lite intervaller. Inte det lättaste när det spökade precis överallt. Men han sprang på rätt bra och fick motion idag med, både psykiskt och fysiskt.

Sen blev det Mimosa och det var andra inridnings tillfället för henne. Skrittade runt i paddocken, barbacka, och fick henne att stanna, svänga och gå framåt. Sen i slutet red jag helt själv några varv utan att någon höll i. Hon var väldigt duktig!

Suzy var det detsamma med. Tredje gången med någon på ryggen för hennes del. Lite nervigare så det blev att bli ledd hela tiden. Hon lyssnade rätt okej på hjälperna men så fort jag skänklade blev det ett språng rakt upp. Annars var det bra!

Mimoff, den svåraste. Först vägrade han stå stilla så jag kunde hoppa upp och när jag väl var uppe vägrade han att gå. Men så småningom gick han framåt, med ledare, och vi tränade lite på att stanna och lyssna på mig. Detta var andra gången jag satt barbacka på honom.

Lucky, min lilla tjeja. Hon har blivit så otroligt duktig! Idag red vi helt själva i både sadel och träns och hon lyssnade på allt jag bad henne göra. Vi testade även att trava lite och det gick väldigt bra. Jag longerade henne lite i början och det lyssnade hon med väldigt bra på. Är stolt över henne! I och med att  jag ridit och pysslat massa med henne har hon fått mycket mer självförtroende. När jag red de andra idag stod hon i hagen och skrek. Haha, hon är så söt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: