DUKTIGA, DUKTIGA HÄSTAR!

Igår hade jag helgtjänst, då hände det mycket kan jag säga! Tyrone vill inte leka med nya hästen mera så han sprängde staketet och när jag gick upp för att jag hörde massa skrik stod han på vägen. Den hästen är uppfostrad och går ingenstans när han är lös, flyger jag av stannar han, rymmer han går han tillbaka till stallet eller stannar i närheten.

Så blev det en tur till Eken och kolla in när Jossan och Aramis tog sig runt hoppbanan. Gick super första rundan tycker jag, BÅDA var jätteduktiga, inte bara hästen. :) <3

På kvällen blev det släktkalas men jag orkade inte vara kvar så länge, var så trött så halvsov i soffan redan vid nio. Natten blev samma som vanligt, börjar tröttna på denna panikångest varje natt. Jag har en dröm jag drömmer varje natt, allt stämmer in, alla detaljer som fanns när jag gick och la mig. Spelar ingen roll var jag är, men jag drömmer att jag inte kan röra mig. Försöker skrika, försöker kasta mig åt sidorna, försöker slå mig fri men det går inte, allt känns som en evighet. Nu för tiden vågar jag knappt ligga stilla när jag ska sova minst sagt efter jag precis drömt. Vågar inte somna om för jag är rädd att drömma samma sak direkt efter. Jag vaknar varje natt i vild panik för att jag inte kan röra mig.

Idag så hoppade jag Tyrone. Jag är stolt, stolt, STOLT! Fjärde gången jag hoppade honom och han utvecklas i rasande fart för varje vecka! Förra veckan klarade han hinderna med en galoppbom framför och då fick jag in ETT snyggt språng på 70 cm, idag fick jag in snygga språng på nästan VARJE hinder UTAN galoppbom!! Han klarade kombinationen med två hinder på 50 cm och 70 cm galant! Jag är så stolt att jag är tårögd, leendet på mina läppar kommer leva kvar där länge. :') <3
Giza, Jossans häst har hoppat lika mycket och hon är med VÄLDIGT duktig. Hoppar med utan bommar och är inte alls lika rädd längre, mycket finare hoppteknik än för 3 veckor sedan! Delongi hoppade med idag, första gången för honom och han var med duktig. Fina duktiga hästar vi har!! :'D <3

Nu ska jag till stallet igen, ska fylla vatten till alla hästarna. Sovit hela eftermiddagen. Har insett att jag inte kan kämpa mot medicinerna längre utan om jag gör något ansträngande måste jag sova ett tag efteråt för jag blir så trött att jag inte klarar annat.

Laddar upp bilder när datorn vill!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: