Ny dag!

Jag har infört en ny "helg"dag! Finns ju så mycket konstiga saker så som chokladbolle-dagen osv. Så nu har jag inskaffat en ny dag den 29 maj, "Sätta djuren i centrum" -dagen. Kanske jag borde meddelat detta lite tidigare så andra gjort detsamma men jag kom på det under dagen. :P

Så idag har jag släppt hästen på bete, han blev glad. Låtit sköldpaddan springa i skogen, då är han lycklig. Så har jag gått en långpromenad med farmors understimulerade hund och tränat lite lydnad med honom vilket gick väldigt bra, alltså har han blivit stimulerad idag! Dessutom har jag låtit dammråttorna i rummet leva ännu en dag till. Känner mig stolt över mig själv. :)

Idag, första gången någonsin som någon annan hoppar Tyrone. Det är alltid liuka intressant hur han är med nya ryttare. Veronica ska tävla honom med mig nästa helg så då kan det vara bra om hon tränat lite innan. jag tyckte iaf han såg mycket surare och slöare ut än när jag rider, fast det kanske ser likadant ut när jag rider? Vad vet jag? :P

Har ätit på tok för mycket idag, blir så när man är hos farmor några timmar. Tror inte min mage klarar av min nya vana. Äter mycket godis med gelatin för tillfället och jag har inte ätit kött på ett år, knappt gelé eller något. Ständig kramp och illamående, måste nog ge upp och lyssna på mig själv! :)
Tänkte vara duktig i morse med en springtur men ångrade mig redan när klockan ringde så det var bara att somna om, haha. Så blev jag väckt när jag sov som bäst! Hur kommer det sig att folk vet PRECIS när man gör något man inte vill avbryta för samtal eller sms? Något att fundera på..

Härom dagen läste jag igenom allt jag gjorde på Teoretiska, inte allt för mycket men det var rätt djupa reflektioner jag utfört. Är faktiskt sugen på sådant igen. Inte själva det här med "hitta massa fakta" utan snarare "vad tycker du, förklara." Jag minns att svenska reflektionen jag gjorde i Idre fick mig att tänka väldigt verbalt i en vecka efteråt. Mycket intressant enligt min åsikt. Jag älskar ju att diskutera saker så har du ett ämne, tveka inte att höra av dig! :D



Btw: <3 !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: