Tisdag 25 & fredag 28 maj.

Tisdagen red jag Lucky, vilket gick åt skogen. Hon har problem med sin brunst och det är ju sådant nu så hon vägrade att gå och allt var bara läskigt. Blev att ställa in henne igen, lilla tjejen.

Red även Moffen vilket gick toppen! Ut på grusvägen själv för första gången och han bara sprang, hoppade inte för något. Öronen pekade framåt och man såg att han var glad att få springa igen. Den hästen är häftig, observant i början men hur snäll som helst efter ett tag. Lilla Moff. :)

Blev även en tur på Pojken. Ut och galoppera på grusvägarna i skogen. Han passade inte som travhäst för att han helt enkelt inte gillade att tävla så han ska omskolas mera som dressyrhäst framöver. Men när han fick komma ut och springa i sitt val av takt och gångart var han lycklig. Öronen framåt och full fart.

Fredagen red jag först Moffen. Blev 1 mil med intervaller på vissa ställen. Vi kom upp i 40 km/h, Hasse åkte efter och kollade. Farten han hade kändes inte så mycket och jag fick hålla in honom rätt mycket, längtar tills jag får släppa honom. Helt otrolig häst, han var knappt svettig ens när vi kom tillbaka! Han är mitt projekt nu, får han upp konditionen och kan startas i monte till hösten får jag en andel om han springer in något. Så det blir att satsa stenhårt på honom och Lucky såklart. :)

Tog Madde därefter men hon hade börjat brunsta och var osammarbetsvillig. Föll in i galopp och bara drog gång på gång. Hon brukar inte göra det men idag var allt läskigt så hon fick panik för i princip allt. Så vi avbröt, bättre att låta henne vara för det gör ingen nytta att hålla på och kämpa om hon inte är med. Så kan det gå!

Sen red jag Chillen. Intervaller med honom med. Han kändes helt underbar idag. Sprang på som bara den. Föll in i galopp några få gånger men det var mitt fel alla gångerna. Jag är ju nybörjare på travhästar och monte så jag måste lära mig gränserna mellan trav och galopp för varje häst. Det går framåt men det är inte lätt!

I övrigt har Lucky fått trivselringar på kroppen, antagligen av allt ridande och ompysslande. Och jag, jag har fått ordentliga benmuskler! Armarna känns också rätt bra och jag orkar betydligt mera nu än förr. Kommer jag ut och springer med blir jag oslagbar, vet dock inte i vad ännu. ^^


 Moffen. <3


Kommentarer
Postat av: Madicken

Ja dom kliar hela tiden, förra året höll jag på att avlida av det, men nu är det bättre :) Läkningsprocess

2010-05-28 @ 23:33:04
URL: http://conler.se
Postat av: Denise - Mamma till Kevin

Tack så jättemycket tjejen :)

Jag är 20 idag, och Kevin är 4 ½ :)



Kram!

2010-05-29 @ 09:04:34
URL: http://www.alltutommode.se/denise

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: