Är så jävla stolt!

Kan inte säga det för många gånger för det peppar mig att höra mig själv säga det. Alla rester och uppgifter i skolan öser in till lärarna nu, har fixat 2 om dagen denna vecka plus matteplugg om kvällarna på 2-3 timmar. Gått och lagt mig i tid och vaknat i tid. Rutinerna börjar sätta sig i min vardag och jag får till matvanorna med. Två mål om dagen och inget småätande eller sockerkickar. Fungerar prima! Fortsätter jag såhär får jag njuta på påsklovet. Tills dess ska jag även se till att ha max 5 saker kvar i skolan till efter lovet. Blir att plugga plugga plugga. Fast när man väl kommit in i rutinerna är det inte så jobbigt.

Nu när jag suttit hela dagen och avslutat pluggandet för idag, vid tio får jag nästan dåligt samvete för att jag inte gör mer. Snacka om att jag kommer in lätt i rutiner och vad som är rätt och fel!

Red hästen i lördags och tror aldrig han varit så fin i galoppen, har haft mega problem med formen i just galoppen men han sökte sig faktiskt neråt denna gång och det kändes så bra! Trodde först jag skulle flyga av, tog bara tredelat, han hade vilat i två dagar så jag tog både väst och hjälm och hade starka funderingar på att smsa stallägaren att hon skulle ha lite koll genom fönstret om hon såg honom lös eller om jag ringde och sa att jag blivit avkastad så pass mycket att jag inte kunde resa mig. Men som tur var behövdes inget utav det! Världens vackraste pojke fick jag ist. ♥
Idag skulle jag rida fast det regnade, bussen var sen så jag var en halvtimma sen (har bara 90 minuter i stallet innan sista bussen går hem) och så hade hästen rullat sig. Ist fick sig allt läder en omgång, både sadel och alla mina 5 träns (har 8 fast de andra är syntet) plus Fias tre träns och Tyrones lädergrimmor. Har varit så dålig senaste veckan med att putsa men nu är allt svart och mjukt igen! :D

Bara jag får in rutinerna kommer allt gå perfekt. Det känns så underbart nu. Lovet är planerat med med påskfirande med släkten, påskfirande med vännerna mitt ute i ingenstans, kryssning, påskfirande med Eve och Nille och massa plugg och ridning. Fy fan vad gött ärligt talat!

Nu ska jag lyssna på Kitaro, tända rökelser och bara slappna av innan jag går till sängs. Laddar för ett härligt boxpass i morgon med. Underbart, underbart. ♥


Dagens mysklädsel! Kände mig nästan som en disneyprinsessa med det blonda håret flygande i vinden, söt liten klänning och rosetter. Well, fler verkade tycka liknande, busschaufförerna benämnde mig som "en liten tjej", haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: