Indian horse.

Har kört indiansk hästhantering på min lilla polle 4 dagar denna vecka. Det har regnat och han har varit blöt så det har ändå inte gått att rida. Han har varit riktigt duktig och det går framåt med löslongeringen. Dock var jag extra hård mot honom i torsdags och körde fullt ut vilket han tröttnade på till slut. Tror aldrig jag sett den hästen skena så många varv runt paddocken under ett pass. Det var mitt fel att jag gick för fort framåt så han inte hann vänja sig på samma sätt vid att det faktiskt är jag som bestämmer nu. Så att han skenade var ren trots för att säga att jag inte hade makt över honom. Vilket jag hade för jag fick honom att stanna med rösten och vända utan problem. ;)
Försökte går runt honom med en hand på honom hela tiden vilket inte var några problem, inte ens två varv, eller en meter ifrån honom och gå runt ett par varv. Men i slutet tröttnade han rejällt och jag kunde bara gå ett varv med handen på honom och sedan ville han följa med mig. Då satte jag ned foten för att få honom att stanna och då stack han och så var det bara att börja om. Avslutade med något vi tränat mycket på innan, att han ska gå efter mig utan hjälpmedel och stanna när jag stannar. Det fick räcka och nu har han fått vila två dagar för att ta in allting han lärt sig. I morgon är det dressyrträning som gäller! :D
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: