Mysbrallan T.

Herregud vad trött jag är, det blir tidigt ikväll! Hade en trevlig kväll igår med fina vänner men det blev aningen sent och så skulle jag ju upp och dressyrträna i morse. Men det blev inte av för personen svarade inte eller hörde av sig.Tänkte ta ut hästen till paddocken men han hade vilat i två dagar och jag kände att han var spänd. Dessutom var jag ledsen och besviken så vi skulle bara blivit ovänner vilket jag inte orkade med. Så det blev galoppträning mellan fälten. Sträckan är närmare 1 km så det blev en lång framskrittningsrunda och sedan ganska mycket trav innan det kördes högergalopp hela vägen in till stan. Där blev det lite skritt och sedan vänstergalopp hela vägen tillbaka. Jag märker ju att han både är starkare och uthålligare i högergaloppen där han kunde gå i form hela tiden i bra fart medan i vänster gick det segt, han blev stark och skruvade gång på gång ur sig formen. Så det är bara att träna, mitt mål är att han ska kunna gå i båda galopperna i bra fart i form utan avsaktning. Men han är duktig min kille, han känns verkligen mer och mer i form, förutom när jag låter honom vila för då blir han stel och stirrig. 
 
Herr mysbralla i sin finkostym efter ett hårt pass.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: