Herr missnöjd och fru stallklädd

Lugn uteritt idag på 8 km. Mest skritt i värmen och hästarna ömmade på underlaget så det blev lugnt och skönt. Tyrone kändes stel och ville inte alls arbeta så det blev jogga lite ur form. Sista biten hem tog vi galopprace på fältet. Bästa på hela turen tyckte Tyrone! När vi kastade upp dem i hagen såg vi att han var stel i bakbenen och kom på, träningsvärk från vårt stenhårda dressyrpass i onsdags! Så i morgon blir det bara skritt.

Köpte en huva åt honom, han har ett öga som rinner och flugorna lägger gärna ägg i ögat så det blir ännu värre sommartid. Får se hur länge den sitter på! Han såg så ledsen och missnöjd ut, nästan självmordsbenägen när jag satte på den på honom, haha lillen!

Till mitt sällskap har jag haft fru stallklädd idag. Shorts, klackar och keps. Och hon klagar på mitt stallmode. ;)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: