Pessoasele

I torsdags fick han gå i den, igår vilade han för jag var för arg för att göra något. Bäst att inte göra något då och riskera att han får det över sig.

Idag satte jag honom i selen igen och han verkar ha fattat den sedan i torsdags då vi bråkade rätt länge. Körde honom i 40 min i trav. I början märkte man att han höll upp sig fint men mot slutet blev han lägre och lägre i nacken. Hela tiden jobbade han under sig och fick med bakben och rygg fint. Idag blev han lite svettig! Första gången. Så det är bra träning för honom.

Han har gått upp massa för, utan min vetskap, har han matats extra (upp till 15 kg om dagen när han går på 6 kg med lite gräs i hagen). Så nu måste han tränas hårdare för jag är livrädd för fång och diabetes!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: