Besök hos sjukgymnasten

Var hos sjukgymnasten denna morgon och han kände igenom ryggen. Säger att det känns som att mina skuldror fastnar och han sa direkt att det är precis så det är, de fastnar i mina ryggkotor. Så kände och såg han att alla rörelser jag gör som skulderbladen är inblandade i så som att röra armarna så låser det sig. Detta har medfört att ryggen blivit väldigt trött på att skulderbladen inte är fixerade vid en plats utan flyttar på sig hela tiden. Därför har det troligtvis blivit inflammationer i axlar och ut i armarna vilket medfört att armarna domnar av. Gör jag inget åt det kommer det att bli värre men nu ska jag få övningar så att jag kan fixera mina skuldror. Skulderbladen är överrörliga delvis pga skadan men även för att jag anatomiskt sett är väldigt rak i ryggen och helst ska man vara lite kupad framåt för att få skulderbladen på rätt plats. Inte ofta man får höra att man har FÖR bra hållning! Sedan skadades anatagligen 3 kotor i olyckan, de är skadade där jag blev trampad men man kan ju inte veta säkert. På det skadades även ett kotutskott vilket har lett till nervskadan i ryggen. Med hjälp kan jag fixera mina skuldror mer och få bort inflammationerna i kroppen. Det kommer att få bort domningarna i armar och händer, kommer kunna lyfta armarna lättare och jag kan få ett mer smärtfritt liv! Vad glad jag blev att höra att jag kan bli bättre och få mindre smärta. Det är en lång väg dit men väntan och jobbet kommer att vara värt det. 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: