Ponny!

Idag märkte jag verkligen att jag red ponny! Fast jag får skylla mig själv när han vilat i en vecka pga skola och jag har varit iväg. Men kändes lite som att han behövde det också för musklerna började ta sig och han orkade mer i styrka.
 
Skrittade ut först och körde med en lös snodd och dressyrspö. Han ville mest försöka trava när vi skrittade ut. Gick ner till paddocken, la volter i varje hörn i skritten några varv år båda håll. Försökte mig på några slutor och då började vi tjafsa lite för det var jobbigt tyckte han som mest ville springa så han stannade och slog med frambenen i marken. Men så fick vi till några fina steg till slut! Sen skulle vi trava lite på volterna men han ville absolut inte trava i form så han började bocka. Släppte honom så han föll in i galopp men för att han inte skulle sticka ledde jag in honom på volten. Efter ett tag hittade han och föll ner i form också. Höger galopp var jobbigast men i vänster höll han den rätt bra faktiskt! Efter det skrittade vi av en lång stund och då var han mindre på tårna. 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: