Mitt liv, mina dagar.

Massa som händer hela tiden. Börjar äntligen känna mig uppskattad igen. Skolan rullar på även om allt bara är hysteriskt och dagarna är som en klocka av panik som tickar snabbare för varje dag. Jag har absolut valt rätt linje och jag gillar att gå dit men som alltid har jag krav på mig, höga krav. Ridprovet på fredag kommer ta livet av mig, seriöst. Jag vill så mycket mer än jag kan! Jag vet att jag kanske inte haft samma förutsättningar som alla andra direkt och att jag är där för att lära men iaf, jag är livrädd att min förra ridlärare (som nu är min ridlärare i tre år) ska tycka att jag har gått bakåt eller inte borde ha egen häst pga hur jag rider. Usch, klumpen i magen är redan stor.

Har iaf kommit igång med Tyrone ordentligt. Idag kände jag bara att jag var tvungen att komma ut så jag tog hästen direkt från boxen, med skolkläderna och allt och red ut barbacka i solen. Var ute och galopperade och han kändes SÅ fin efter gårdagens tömkörning som min dressyrtränare hjälpte mig med. Han var pigg och alert och vi flög fram på vägarna, barbacka. Testade även att hoppa honom på naturhindrena och han kändes så fin! Han flög över dem som om han brukade hoppa 120 i vanliga fall. Jag trodde ärligt jag skulle flyga av, haha. Lilla älsklingen. <3

Jag stör mig något enormt på att jag tar minsta lilla sak som inte är hyperaktivt som att folk är sura på mig. Jag vet att ni inte är det egentligen folk!! Idag var jag på stan med MM och jag var galen rent ut sagt. vad har hänt med mig? Varför slutar jag aldrig att prata? Varför kan jag inte sitta stilla i 2 sekunder? Jo, jag vet varför. Samma sak hände mig för några år sedan och jag var så rastlös att jag gick mellan stan och pappa (nästan 1 mil) sjöng konstant, bara dansade runt helt okontrollerat och pratade i superfart med mig själv om allt och inget. Folk måste trott jag var galen om dem sett mig, som tur var var jag oftast ensam hemma. Men någon som har sjuka konversationer med sig själv, inte kan vara stilla utan flyger runt som en studsboll i rummet skulle jag seriöst överväga att sätta på psyket. Med mig är det tvärtom, jag blir bättre och då kommer allt det jag trängt undan sådan lång tid fram.

Tyvärr tror jag min lycka endast är pga dig. Svik mig inte, denna känslan är så underbar.



Kommentarer
Postat av: elvira

Nu är tävlingen om de 18 ögonskuggorna avslutad. Vinnaren är presenterad på min blogg, så kika in om det blev du som vann! :)

2010-09-02 @ 20:57:10
URL: http://elvirast.blogg.se/
Postat av: matiilda

jaaao, du var verkligen hyper ^^ o ja var inte sur, bara inte lika hyper som du :P

2010-09-02 @ 22:12:20
URL: http://matildalind.devote.se
Postat av: matiilda

jaaao, du var verkligen hyper ^^ o ja var inte sur, bara inte lika hyper som du :P

2010-09-02 @ 22:15:16
URL: http://matildalind.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: