Orolig mamma

Min grabb mår återigen inte bra.. Först matvägrade han, ville knappt äta på en vecka. Detta löste vi med att ta bort näten och ge honom ett nät med stora hål i. Detta har han gått på i två veckor, gräs i hagen och nyligen gått ner från 8 kg/dygn till 6kg/dygn (+ allt gräs i hagen!) Men han har rasat i vikt senaste två veckorna. Har inte använt sadel på den tiden men kunde spänna 3 hål extra på båda (!) sidorna när jag spände sadelgjorden i måndags.. Och då hade jag kunnat dra ett till hål efter att ha ridit en stund! Vet inte vad jag ska göra, mammahjärtat värker av att se honom ledsen. Försöker rida och gosa så mycket det bara går och han uppskattar det! Men han skulle behöva en kompis att gå med.
 
Ska hur som kolla om han har mask, har han inte det får jag fixa extra kraft så han går upp lite i vikt och inte rasar mer! Inte för att han var smal innan men så här smal har han aldrig varit! Annars är han ju ganska pigg och så, inte skadad och kommer springandes i hagen när man ropar. 
 
Här är han som fyraåring och (enligt mig) i väldigt fint skick. Man ser musklerna i bogen och han är inte så rund. Han är ju en tinker! Det ska vara hull och hår på dem! Men nu är han smalare än sådär..
 


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Min tanke under tiden jag läste som kom först var, han saknar nog en kompis, i kummelby hade han ju iaf brevid nån som gick, i denna hage han går i nu är de långt mellan hagarna och d närmaste e lösdriften o de hästar som går där brukar ju oftast stå längre bort i hagen, han saknar nog någon brevid honom, & andra tanken mask! Hoppas han piggnar på sig bästaste :) kommer gosar med tyrone på söndag i massor :)

2014-05-02 @ 00:13:16
URL: http://jennifeer.fames.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: