Dressyrtips

I söndags kom Curres ägare ut till stallet och gav lite tips och hjälpte mig med att rida igenom Curre. I början kändes han mest stretig och jag fick verkligen jobba mig till slutformen. Men detta var ett riktigt bevis på att hårt jobb lönar sig för han kändes riktigt fin på slutet! Kul att hon även såg skillnad på sist jag red honom och sedan dess har jag endast ridit honom 4 gånger innan i söndags. Markarbete lönar sig verkligen! 
 
Vi jobbade mycket på formen och att få honom lössläppt. Han gick på lite dubbla spår med bakbenen så det måste jag jobba mer på. Mycket ledande tygeltag och en fast ytterskänkel. Körde med en lös snodd då han i början gick med huvudet rakt upp men så fort den sattes på ospänd så blev det stor skillnad. Låter bilderna tala för sig, även om några är suddiga ser man principen hur fin han blev i slutet. Fördelen med att vara ganska kort är att man kan rida C-ponny, för stor känner jag mig inte på honom, snarare perfekt.
 
Något att jobba på hos mig är ner med hälarna, hålla skänklarna stilla och ha kortare tyglar och händerna längre framför sadeln. Hårdträning nu så man har något att visa upp tills nästa gång hon kommer ut! :)
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: