Galoppträning

Tog ut Curre på fältet med snodd på. Skrittade fram länge för att köra 4 längor galopp och sedan en lång avskrittning. Hade ont och var rätt omotiverad men han var pigg och glad och jag behövde verkligen ut och rida lite efter läkarbesöket. Så det fick bli galoppträning på fältet där jag bara kunde ställa mig i lätt sits och hålla tillbaka honom, perfekt för att träna upp min rygg också. Han ville springa fort och jag höll in honom och kortade galoppen 2 av 4 längor. När han var trött sen så längde jag så att han fick springa av sig ordentligt 2 längor. Men eftersom han var trött de 2 sista längorna så stack han inte utan höll en rätt fin galopp men långa kliv. Nu när han är klippt blir han inte lika svettig, perfekt! Samt att han gick ner halva kroppsmåttet kring magen när halva blev rakad på päls, haha! På söndag kommer ägaren och ger mig lite att tänka och jobba med inom dressyren, ska bli så kul! Ska se om hon vill ta lite kort med så har jag något nytt att uppvisa. :)
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: