Tjafs med sjukvården

Igår var jag hos läkaren och det mötet tog ut mig helt och hållet. För att göra en lång historia kort. ATläkaren verkade vara mer intresserad av att jag hade ärr än att jag hade ont. Hon, efter att ha pratat med en läkare som alltid dömt och felbehandlat mig, ställde diagnosen "kronisk värk" utan en endaste undersökning (det krävs en hel del utredningar för sådant, tro mig jag läser om det på universitetet just nu). Dessutom ville hon ge mig ett par smärtstillande utan bieffekter. Detta visade sig vara när jag kom därifrån antidepressiva, vilket hon aldrig nämnde. Sedan de vanliga bieffekterna så som självmordsförsök, självskadebeteende, känselbortfall, koncentrationssvårigheter och minnessvårigheter, dessutom blir man väldigt trött och sover väldigt mycket. Är ju inte känseln jag sökte för och minnet och koncentrationen som är en konsekvens av värken. Dessutom sover jag mer än någonsin för när jag gjort en kraftansträgning måste jag vila bort smärtan. Sedan avslutar hon med att de inte kan göra mer när jag frågar (håller på att bryta ihop här) vad jag ska göra om jag blir sämre, vilket jag blir varje dag. Där blev min kompis sur som var med och krävde en röntgentid åt mig (eftersom det var därför sjukgymnasten skickade mig till läkaren för att få en remiss.) Efter lite mutter och en väldigt otrevlig ton så fick jag en remiss till röntgen. 
 
Så glad att min vän var med, utan henne hade jag brutit ihop både under och efter. Blev till att ringa mamma efter det och hon blev inte glad så hon ringde vårdcentralen och sköterskan säger att hon skrivit "kronisk värk" i journalen. Så om det inte vore nog med mitt hälsotillstånd just nu så vill vårdcentralen jävlas lite extra och fördröja och komplicera tiden som jag istället kunde fått hjälp på. 
 
 


Kommentarer
Postat av: anniepiie

Så fin bild!! :) Skönt att ha med sig någon när man åker på sånna ärenden... SV: äsch, det finns ju paraply! ;)

2014-11-29 @ 19:42:21
URL: http://anniepiie.blogg.se
Postat av: GoForFit

Snacka om att bara kasta ut lite piller för att lösa saken snabbt. Problemet är ju att det inte blir löst... bra gjort sjukvården, really (y) eller inte.. Och man blir riktigt trött av antidepressiva, hua, äter sådana själv nämligen..

sv: Ja, det gör det verkligen. Hahah, ehm, låt oss säga såhär - om det var meningen att jag skulle skapa något liknande en colaflaska så kan jag kalla mig en riktigt expert ;) Inte den vackraste skapelsen med andra ord, haha! Men det är riktigt fascinerande att se erfarna personer in action, allt går så snabbt och blir ju så galet snyggt!

2014-12-01 @ 08:51:32
URL: http://goforfit.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: