Beröm av hovslagaren

I morse satte jag honom i pessoan och idag körde vi mycket galoppfattningar. I höger varv ville han på något sätt nästan bara fatta vänster galopp. Men är stolt att han kan hålla formen när han fattar galopp. Märktes att han blev riktigt trött idag och han var rejält svettig i jämförelse med tidigare gånger idag. Han lär ha träningsvärk i morgon!På eftermiddagen kom hovslagaren. Han gick fram till honom och kollade honom i ögonen och sa till mig "han är ganska dominant va? Men samtidigt väldigt snäll även om han testar" det stämmer! Då kände jag att jag hade med en riktig hästmänniska att göra! Bakhovarna behövde han inte ta knappt något på. När han var klar stod Curre och sov i stallgången. Hovslagaren tyckte hur som att han var en väldigt fin individ och att hovarna såg fina ut! Så nu får vi se om han kan fortsätta barfota då det vore det bästa för att hålla hovarna kompakta och fina.Bild från när jag provred


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: