Dominans

Curre har tidigare trott och gärna velat bestämma. Jag har tränat rätt mycket på det och idag fick hjärnkontoret på ponnyn arbeta under en promenad. Han fick inte gå före mig och skulle stanna när jag stannade. Gick han före fick han backa tills han stod bakom mig. Väl när han stannat fick han inte gå innan jag sa "kom" och smackade. Gick han ändå fick han backa några steg. Så höll vi på under hela promenaden och det var intressant att se hur undergiven han kunde bli. Så fort jag stannade i slutet så stannade han med och då kunde han inte kolla på mig utan sänkte och vände bort huvudet. Under hela tiden gick vi med långt grimskaft och han gick med sänkt huvud efter mig. Vid varje beröm (berömde så fort han gjorde som jag sa) så började han tugga undergivet. Väldigt intressant och kul att se hur han kan förändras! Så småningom kommer han följa mig som en hund. :D
 
 


Kommentarer
Postat av: MADDISENJ.SE

Fin bild

Svar: Tack så mycket! :)
Kim

2014-10-25 @ 21:40:24
URL: http://maddisenj.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: