Löshoppning i mörker

Tidigare idag var Curre och jag på en liten promenad. På kvällen åkte jag tillbaka och han fick löshoppa. Han har varit så pigg och haft överskottsenergi senaste dagarna och varit riktigt jobbig. Satte upp ett hinder och med linor i paddocken. Curre är en sådan häst som man inte behöver driva utan som mer än gärna hoppar så jag behövde knappt göra något utan han sprang runt själv och hoppade. Sen kom han från andra hållet och jag vet inte vad som flög i honom men han såg nog inte riktigt linan i halvljuset och sprang ner den så hinderstöden flög ner. Han blev lite skärrad men jag byggde upp och han hoppade lika helhjärtat då. Inga skador heller vad jag kunde känna eller se, ska kolla i morgon bitti också. Jan hoppade ca 70 cm idag. Sedan fick han skrittas av i ca 10 min. Hoppas han är lugnare i morgon!





Kommentarer
Postat av: Josefin Pageryd - satsande hästbloggare

Hej fina du,
Du har tidigare anmält dig till ” veckans intervju ” hos mig. Jag har nu dragit igång det igen och tänkte bara höra om du fortfarande är intresserad? Hör gärna av dig till mig då så får du har kvar din plats på listan :)
Ha en underbar fredag och glöm inte bort hur bra du är!! Stor kram

Svar: Har skrivit en kommentar hos dig om att jag fortfarande vill stå kvar. Tack underbara du, kram!! :D
Kim

2014-10-17 @ 10:42:48
URL: http://pageryd.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: