Smärta

Idag är livet surt. Har så fruktansvärt ont i ryggen. Kan knappt sitta, kan ännu mindre stå och jag bryter snart ihop inför klassen som är med på utbildningen. Vet inte vart jag ska ta vägen för det gör så ont och smärtstillande hjälper inte. Svårt att beskriva smärtan, lite som att man har något tungt och vasst över ryggen och man kan inte riktigt röra sig, något håller fast armarna (vilket i sig är något som ger mig panik, ingen/inget får hålla fast mina armar). Lite som att man är totalt utmattad och inte har några krafter kvar att röra sig längre, ryggen orkar inte bära upp kroppen längre. Samtidigt som kniven hugger i min nervskada. 
 
I början på sommaren sa jag när vi pratade skador i stallet att jag än så länge inte hade några större problem med min rygg och en annan sa "det kommer snart, tro mig" och så log hon och blinkade med ett öga. Nog kom smärtan snart! Känns lite som att jag jinxade det där. Kan man få ta tillbaka uttalandet och slippa smärtan nu?
 
Har hur som en tid hos en bra sjukgymnast om en månad. Känns lite lättare när man vet att man ska få hjälp samtidigt som en månad känns som en evighet när jag bara vill gråta och skrika av smärta. 
 
 


Kommentarer
Postat av: Lydia

Hoppas du kryar på dig :)

Svar: Tack, dock är detta kronisk smärta som inte kommer försvinna. "/
Kim

2014-10-24 @ 14:31:28
URL: http://lydiaathieme.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: