Motionera ska man göra i regnet

Idag var ponnyn bråkig. Skulle buffa och nafsa i stallgången och vara riktigt irriterande. Tog ut honom för att tömköra i paddocken och även där var han jobbig. Ville inte gå fram och studsa mest på stället. Bara att ha tålamod och bryta ner allt på lösa tömmar. Då började han fatta och då blev det att bygga upp med hjälperna allt eftersom. Han fick trava på volt och släppte fint i vänstra varvet. Massa beröm så fort han gick på. Mjuk och fin och framåt i steget. Det där ser jag redan nu att det kan bli en bra dressyrponny! När vi bytte till höger varv kom det in en till häst i paddocken och då blev det tjafsigt och spänt. Släppte dock efter ett tag. En trött häst fick jag som tuggade väl på bettet. Körde i 30 minuter med skritt inräknat. Kommer åt honom så väl när jag tömkör! Ska absolut göras oftare, även när jag börjar rida om några veckor.

Igår fick han vila och i morgon blir det förhoppningsvis lite markarbete så han får göra något han tycker är kul!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: